Mercantecs kvalitetssystem er beskrevet på Mercantecs webside her.

Herunder følger en oversigt over de vigtigste kvalitetsresultater for 2018: 


Elevtilfredshed
Mercantec gennemfører tilfredshedsmålinger for alle elever i ESB samarbejdet med henblik på at kunne benchmarke uddannelserne med de andre uddannelsesinstitutioner i netværket. ESB netværket (Evaluering - Samarbejde - Benchmarking) er en sammenslutning af uddannelsesinstitutioner, og hvor formålet er at udvikle en fælles evalueringskultur.

Resultaterne af Elevtilfredshedsundersøgelserne (ETU) fra 2018 er blevet bearbejdet af evalueringsinstituttet Ennova, som omregner de afgivne scorer til et pointsystem (0-100).
 

Nedenstående diagram viser Mercantecs gennemsnit for indsatsområder for Gf1, sammenlignet med 2017: 

etu_eud_gf1_2018

Nedenstående diagram viser Mercantecs gennemsnit for indsatsområder for GF2, sammenlignet med 2017:

etu_eud_gf2_2018

Nedenstående diagram viser Mercantecs gennemsnit for indsatsområder for hovedforløbene, sammenlignet med 2017:

etu_eud_hf_2018

Virksomhedstilfredshed
Der gennemføres løbende måling af tilfredsheden hos de virksomheder, der har elever på Mercantec.

Spørgerammen er defineret af Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling. Resultaterne indberettes kvartalsvis til Ministeriet.

EUD VTU gennemsnit 2018

Indsatsområder:
På baggrund af årets kvalitetsresultater udarbejder hver afdeling en opfølgnings- og handlingsplan for 2019.

Herunder følger links til opfølgnings-/handlingsplanerne for de enkelte afdelinger og uddannelser. 

Opfølgnings- og Handlingsplaner:

Kvalitetsresultater