Aktivitet
Tilfredshedsmålinger gennemføres på alle hovedforløb, hvorefter de ansvarlige prioriterer indsatser.

Skolen offentliggør resultaterne af tilfredshedsmålingerne jf. kravene i Lovbekendtgørelse LKB nr. 810 af 20/06/2018 om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v.  

Hensigt
Resultaterne af tilfredshedsmålingerne skal indgå som en del af afdelingernes løbende kvalitetsarbejde i forbindelse med afdelingsmøder, strategiseminarer og strategiplaner, samt årlige opfølgningsplaner.     

Arbejdsgang
1. Kvalitetsafdelingen udsender link til spørgeskema i det webbaserede målesystem.
Ansvar: Kvalitetsafdelingen
Deadline: Januar 

2. Inden afslutningen af hver skoleperiode gennemføres tilfredshedsmålinger. Resultaterne debatteres med eleverne for yderligere uddybning. Brugsanvisning findes på Intranettet under Andre afdelinger \ kvalitet.
Ansvar: Underviser
Deadline: Hver skoleperiode

3. Resultaterne gennemgås af teamet for tiltag til forbedringer, samt information til serviceafdelinger, hvis der findes problemer. Ændringer i undervisningen forelægges aktuel leder.
Ansvar: Underviser/team/afdelingens ledelse 
Deadline: Efter hver afslutning

4. Kvalitetsafdelingen udarbejder halv- og helårlige opsummeringer og udsender disse til aktuelle chefer og kvalitetsansvarlige.
Ansvar: Kvalitetsafdelingen
Deadline: August/Januar

5. De halv- og helårlige resultater gennemgås for tiltag til forbedringer.
Ansvar: Afdelingen

6. Den enkelte afdeling udarbejder årligt en opfølgningsplan for implementering af forbedringer som indeholder mål, ansvarlige og deadline, som indsendes til kvalitetsafdelingen.
Ansvar: Aktuel chef
Deadline: Inden uge 8

7. Kvalitetsresultaterne samt opfølgningsplaner offentliggøres på Mercantecs webside.
Ansvar: Kvalitetsafdelingen
Deadline: 1. Marts